Vastuulliset valinnat

Vastuullisilla valinnoilla rakennetaan puhtaampaa tulevaisuutta

Suomen valtiolla on kunnianhimoinen tavoite liikenteen kasvihuonekaasupäästöjen vähentämisestä seuraavan kymmenen vuoden aikana. Tavoitteeseen voitaisiin päästä sillä, että vuonna 2030 maassamme kurvailisi jopa 700 000 täyssähköistä ajoneuvoa.

Me One Leasing Finlandilla haluamme olla näissä talkoissa mukana ja tämä näkyy jo nyt meidän kauttamme hankittavan kaluston suhteen siinä, että investoinneissa punnitaan entistä enemmän sitä, mitkä ovat ajoneuvon hiilidioksidipäästöt. Yritysten arvot nojaavat usein muun muassa vastuullisuuteen, ekologisuuteen ja kestävään kehitykseen. Arvojensa takana seisovien yritysten tulee siis tarkastella vakavasti investoinneissaan sitä, toimivatko he arvojensa mukaan.

One Leasing Finland Oy:n toimitusjohtaja Harri Toivonen on päättänyt, että johtamansa yrityksen  työsuhdeautot ovat myös jatkossa joko hybridi- tai täyssähköautoja.

”Vastuullisuus on yksi One Leasing Finland Oy:n vahvoista arvoista ja me olemme tehneet päätöksen, että kaikkien partnereiden ajoneuvot tulevat vaihtumaan hybridi- tai täyssähköautoihin. Näin toimimalla haluamme olla esimerkillinen ja vastuullinen yritys ja työnantaja, sekä omalta osaltamme olla mukana koko maamme päästötalkoissa vähentämällä Co2 päästöjä”.

”Meillä on työn alla merkittävän suuria sähköautoiluun liittyviä projekteja, joista kerromme lisää vielä lähiaikoina. Nyt viimeistään suosittelen ottamaan meidän sosiaalisen median tilit seurantaan ja tilaamaan uutiskirjeemme, jotta kuulet tuoreimmat uutiset ensimmäisten joukossa.”, Harri lisää.

Trendi osittain sähköisten sekä täysin sähköisten ajoneuvojen osalta tulee olemaan vahvasti nousujohteinen. Kaikilla automerkeillä on omat vähäpäästöiset mallinsa, joten valikoimaa on markkinoilla jo reilusti ja jokaiselle löytyy omansa. Hinnatkin alkavat olla kohtuullisia ja varsinkin yritysasiakkaamme tarkastelevat lopulta kuitenkin kokonaiskustannuksia (TCO = total cost of ownership) koko ajoneuvon leasingsopimuskauden ajalta. Vähäpäästöinen auto voi olla hankintahinnaltaan siis perinteistä bensiini tai dieselautoa korkeampi, mutta säästöt tulevat sitten muuta kautta, kuten esimerkiksi polttoainekustannusten pienenemisen muodossa.

Liikenne- ja viestintäministeriön tavoite on siis puolittaa päästöt vuoteen 2030 mennessä ja vuoteen 2045 mennessä tavoite kasvihuonekaasupäästöjen suhteen on pyöreä nolla.

Jotta tavoitteisiin päästään, on Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmä antanut siiihen erilaisia suosituksia. Näistä voi lukea tarkemmin Helsingin Sanomien artikkelista hs.fi/politiikka/art-2000006701062.html

Onhan teidänkin yrityksenne mukana kantamassa vastuuta puhtaamman ja terveemmän tulevaisuuden puolesta?

Tutustu myös muihin artikkeleihimme