Modernin myynnin ja markkinoinnin strategia- ja valmennustalolla Network & Growthilla on takanaan muutoksien vuodet. Yritys on Oonan johdolla kasvattanut liikevaihtoaan tasaisesti ja tänä vuonna luonut suunnitelman, jolla tähtää entistä kovempaan kasvuun niin numeroiden valossa kuin tiimin koossa.
”Haluamme, että meidät tunnetaan Suomen parhaina modernin myynnin ja markkinoinnin osaajina. Tähtäämme miljoonan euron liikevaihtoon muutamien seuraavien vuosien aikana. Tavoite on kova, mutta niin ovat yrityksien tarpeetkin myynnin uudistamiseen, ja tässä me haluamme auttaa”, toimitusjohtaja Oona Kankkunen toteaa.
Yrityksen asiakkaita ovat tyypillisesti itsekin kasvua ja kannattavuutta hakevat B2B-yritykset. Haasteena heillä on usein vanhentuneet kaupalliset strategiat ja myynnin pelikirjojen puuttuminen sekä tavoitteena myynnin ja markkinoinnin uudistaminen ja osaamisen kehittäminen.
”Yritykset kääntyvät meidän puoleemme, kun haluavat monikanavaistaa myyntiään, yhdistää markkinointia ja myyntiä sekä parantaa arvomyynnin taitojaan. Usein he myös haluavat, että valmennamme insinööreistä, konsulteista ja asiakaspalvelijoista taitavampia myynnin ja asiakaskokemuksen ammattilaisia tai että aktivoimme henkilökuntaa LinkedIniin”, Kankkunen kuvaa.
Network & Growthin osaajilla riittää työsarkaa, sillä Oona Kankkusen mukaan suomalaisia pidättelee turha varovaisuus, vanhanaikaisuus ja tuotevetoisuus.
”Suomessa on paljon tuote- ja teknologiaosaamista, mutta markkinoinnissa ja myynnissä olemme jääneet jumiin vanhoihin toimintatapoihin. Voisimme rohkeammin kokeilla uusia keinoja ja katsoa kohti uusia mahdollisuuksia. Tärkeää olisi myös kartuttaa aitoa ymmärrystä asiakkaista ja heidän tarpeistaan, koska hyvä myynti ei ole oman tuotteen esittelyä, vaan asiakkaan kuuntelua ja arvon kiteyttämistä.”
Liisaamisen helppous vakuutti
Oona Kankkunen on yrittäjävuosiensa aikana hankkinut kaksi leasingautoa. Ensimmäisen liisauksensa myötä hän huomasi, miten iso merkitys laadukkaalla autolla on.
”Hankin auton palkinnoksi kovasta työstä, mutta se on myös vahvistanut omaa brändiäni. Yllättävän usein keskustelen autoista asiakkaiden kanssa ja saan autostani palautetta myös somessa.”
Kankkuselle olikin selvää, että leasingkauden umpeuduttua hän hankkisi uuden leasingauton. Ongelmia sen sijaan tuotti valitsemisen vaikeus.
”Kävin koeajamassa kolmea merkkiä eri myymälöissä. Onneksi OLFin Ilkka auttoi paitsi hankinnassa, myös valintaprosessissa. Hän kuunteli toiveitani ja vastaili WhatsApp-viesteihin iltaisinkin. Olen supertyytyväinen hänen apuunsa.”
Myös leasingrahoituksen helppous vakuutti Kankkusen jo ensimmäisen leasingauton kohdalla.
”Olen mustasukkainen siitä, mihin aikaani käytän, ja arvostan kaikessa helppoutta. One Leasing Finland on tehnyt liisaamisesta niin vaivatonta, että otan jatkossakin heihin yhteyttä kaikissa liisaustarpeissa.”