Network & Growth Oy, kasvuvalmentaja ja yrittäjä Oona Kankkunen
Network & Growth Oy tarjoaa sosiaalisen myynnin ja somemarkkinoinnin koulutuksia, valmennuksia, strategista konsultointia ja puheenvuoroja pk-yrityksille. Sen missiona on nostaa Suomessa myynnin ja markkinoinnin tasoa ja arvostusta sekä modernisoida myynnin toimintamalleja, jotta yritykset kasvaisivat kannattavasti.
Vuonna 2020 perustetun yrityksen toiminta on lähtenyt liikkeelle vauhdikkaasti.
”Sosiaalinen ja digitaalinen myynti ja somessa viestiminen ovat nyt kuumaa perunaa. Eri toimialojen ja kokoluokan yritykset ovat tunnistaneet myynnissään puutteita ja markkinoinnissa haasteita. Jotain pitäisi tehdä eri tavalla kuin ennen, tai sitten luoda täysin uutta ja siihen he tarvitsevat apua”, yrittäjä Oona Kankkunen kuvailee.
Ja tässä Kankkunen astuu kuvaan mukaan. Usein hän aloittaa sukeltamalla syvälle yrityksen liiketoimintaan ja myynti- ja markkinointistrategiaan. Sen lisäksi hän uudistaa myynnin prosessit ja toimintamallit sekä modernisoi markkinoinnin strategiaa ja auttaa somesuunnitelmissa. Kun työ on tehty, asiakasyritys tietää, miten ja mistä kanavista se tavoittaa ja voittaa omat asiakkaansa.
Konsepti on tuonut Network & Growth Oy:lle runsaasti asiakkaita.
”Ensimmäisen kokonaisen toimintavuoden liikevaihto lähentelee 150 000 euroa. Mielestäni se on kelpo saavutus uudelle yksityisyrittäjälle”, Kankkunen toteaa.
Oona Kankkunen on niin tyytyväinen yrityksensä alkutaipaleeseen, että halusi palkita itsensä hyvin tehdystä työstä sekä helpoittaa arjen liikkumista. Hän päätti hankkia yritykselle uuden auton ja teki hankinnan leasingrahoituksella.
”Tämä rahoitusmuoto tuntuu helpolta ja turvalliselta. Pidän siitä tunteesta, että ajan kuin omaa autoani, mutta joku muu huolehtii sen huolloista ja muista käytännön seikoista. Hienoa on myös se, että sain itselleni ja perheelleni turvallisen auton, josta oikeasti olen todella ylpeä.”
Uuden auton hankinta sujui Kankkusen mukaan ihailtavan sutjakkaasti, ja uutta yrittäjää ja tämän toiveita kuunneltiin tarkalla korvalla.
”Palvelu oli mutkatonta ja ratkaisukeskeistä ja OLFin Ilkka superhyvä tyyppi! Hyvän asiakaspalvelijan tunnistaa siitä, ettei hän yritä myydä mitään, vaan auttaa. Ilkasta tuli juuri tällainen fiilis.”
Tulevaisuus innostaa hyvään vauhtiin päässyttä yrittäjää. Hän aikoo kasvattaa yrityksensä toimintaa määrätietoisesti ja tehdä kasvun vaatimia hankintoja. Kolmen vuoden päässä siintää eräs virstanpylväs.
”Olemme Ilkan kanssa jo jutelleet, että kolmen vuoden kuluttua vaihdetaan astetta parempaan autoon”, Kankkunen naurahtaa.